piątek, 19 marca 2010

10.04. WARSZTATY DLA MAM I CÓREK

Drogie mamy, czy umiecie rozmawiać z dziewczynkami o ich pięknych…? No właśnie, niektórzy mówią cipkach, inni joni (święta przestrzeń), pussy, pipka czy siusiaczka. Wy jakich słów używacie? A może unikacie tego tematu, bo każda nazwa brzmi źle, wulgarnie lub zbyt fachowo? Chłopcy maja siusiaki a dziewczynki po prostu ich nie mają.

Pomysł na warsztat zrodził się we mnie po tym jak moja córka powiedziała mi, że jest dziewczynką, a nie chłopcem. Wtedy jeszcze nie rozumiała tego podziału. Za jakiś czas przyszła do mnie ponownie i powiedziała, że nie ma siusiaka, więc dlatego nie jest chłopcem. Uderzyło mnie to. Małe dziewczynki nie mówią, co mają. Małe i duże dziewczynki w ogóle ‘jej’ nie nazywają. Ja też nie wiedziałam, co powiedzieć córce.

Jeżeli macie swoje własne nazwy to przyjdźcie się nimi podzielić! Jeżeli chcecie nacieszyć się tą wspólna przestrzenią, jaką dzielicie z córkami, odczarować swoje opory to zapraszam na czary!
Będziemy sobie rozmawiać o 'cipce', rysować ją, lepić z gliny, tańczyć i śmiać się. Poznamy kilka technik dramy, które pomogą nam się zintegrować. Stworzymy własny kontrakt dla osób, które czują się skrępowane, ale chciałyby dać się odczarować i pobawić.

Prowadzące:
Agata Brzozowicz
Prowadzeniem zajęć dla dzieci zainteresowałam się w 2008 roku kiedy moja córka miała 2 lata i stała się jednostką wybitnie społeczną i poszukującą. Zaczęłam dostarczać jej twórczych wrażeń. Zorganizowałyśmy z koleżankami nasze pierwsze warsztaty tańców afrykańskich. Od tamtego czasu regularnie angażuję się w pracę z dziećmi. Zdobyłam kwalifikacje nauczycielki Dramy Stosowanej do pracy z młodzieżą. Obecnie pracuję w stowarzyszeniu 'Mierz Wysoko' z dziećmi z rodzin patologicznych na Pradze Północ. Realizuję również projekt poświęcony integracji dzieci uchodźców w polskich szkołach, dla których prowadzę cykliczne zajęcia integracyjne i przeciwdziałające dyskryminacji. Jako matka również kilkukrotnie doświadczyłam dyskryminacji, co skłoniło mnie do przystąpienia do genderowego stowarzyszenia WYtworzyMY, którego celem jest między innymi podkreślanie kwestii kobiecych w świadomości społecznej. Zajęciom dla dziewczynek, które poprowadzę na Dniach Cipki, również przyświecać będzie ta idea.

Dorota Cieślik
Jestem właścicielką firmy ART&FUN oraz sklepu internetowego www.dociac.com.
Zajmuję się organizacją i prowadzeniem warsztatów artystycznych dla dzieci i dorosłych.
Tworzę niepowtarzalne ubrania i biżuterię. Z wykształcenia jestem aktorką, a w najbliższej przyszłości również psycholożką i trenerką umiejętności psychospołecznych. W wolnych chwilach gram na saksofonie.

Na warsztaty dla mam i córek (w wieku od 2 do 10 lat), które odbędą się 10.04 o godz. 12.30 w Obiekcie Znalezionym prosimy zgłaszać się wysyłając maila do Agaty na adres agatabrzozowicz@gmail.com.

1 komentarz:

  1. Cudowny pomysł! Ja całe szczęście nigdy nie miałam problemów z nazywaniem mojej cipki, ale wiem, że jestem w mniejszości. Powodzenia dziewczyny! Oby jak najwięcej odczarowanych wyszło z warsztatów ;)

    OdpowiedzUsuń